سایت ما                                                        کانال ما

بسمه تعالی
همانطورکه می‌دانید تلگرام یکی از پرطرفدار مسنجر های محبوب جهان است و کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. سازنده‌های تلگرام دو برادر به نام های (پاول ونیکلای دروف)به گفته‌ای که نقش اساسی تر را نیکلای(برادر بزرگ تر پاول) در ساخت تلگرام داشته است،او برنامه نویس تلگرام بوده است و پاول سرمایه گذاروایدئولوژیک مسنجر تلگرام است ولی همه‌ی مردم پاول را به عنوان خالق تلگرام می‌شناسند.پیام رسان تلگرام درسال 2013تأسیس شد است.نیکلای روی پروتکل(مجموعه از قوانین ورویه‌ها برای برقراری ارتباط است)های باز،ایمن وبهینه روی چندین مرکز داده کار می ‌کند ودر نتیجه تلگرام بسیار سریع وایمن است.
جالب است که بدانید که سازنده‌های تلگرام روسی هستند ولی جایگاه اصلی آنها دربرلین آلمان است.
تلگرام برای اولین بار در14آگوست2013برای آیفون راه‌اندازی‌شد ودر20اوکتبر2013نسخه آلفا برای ادروید بیرون داده شد.
تلگرام بعدازانشار رقیب سرسخت واتس‌آپ که متعلق به فیسبوک است شد طوری که اورا به اسم مارک‌زوکربرگ‌ (سازنده فیسبوک)می‌شناسند.
پاول دروف در سال 2014ازکشورخود یعنی روسیه تبعید شد(بعضی اعتقاد دارند که او از کشورش فرار کرده است).دولت روسیه ازاو درخواست کرده بود داده‌های کاربران اوکراینی فونتاکت را به آن‌ها بدهد،اوبا دولت روسیه مخالفت کرد،در زمانی که دولت روسیه کنترل اینترنت را در اختیار داشت.
پاول وبرادرش می‌گویند که این برنامه رابرای مردم ساخته اند وقصد کسب درآمد از این راه را ندارند ومی‌گویند که هیچگونه تبلیغی تجاری را قبول نمی کنندوقصد فروش برنامه را ندارند،حتی قصد فروش سهام آن هم ندارند و پول به اندازه‌ی ساخت وراه اندازی تلگرام دارند واگر به کمبود پول مواجه شدند از کاربران می خواهند که به صورت غیراجباری به آن ها کمک های نقدی اهدا کنند.
مؤسسان تلگرام برنامه خود را ایمن تراز واتس‌آپ ولاین می دانند ومی‌گویند اگر از گفت وگوی خصوصی استفاده کنید،پیام شما در مبدأومقصد رمز گذاری می‌شود وبه هیچ عنوان پیام های شما در فضای ابری ذخیره نمی‌شود وتنها در مبدأومقصد دردسترس خواهد بود(البته این در حالی است که واتس‌آپ به هشت روش رمزگذاری می‌شوند)سازندگان تلگرام به امنیت خود اطمینان بالای دارند وبه کسی که بتواند پیام های رمزگذاری شده را رمز گشایی کند 300هزار دلار جایزه می دهد.آنها می‌گویند هر شرکتی سرویس دهنده‌ی اینترنت شما باشد نمی تواند به محتوای پیام شما دسترسی داشته باشد.

 

برنامه نویس تلگرام نیکلای دروف برادر بزرگ پاول

نیکلای دروف

nullپاول دروف



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: